Skip to content

Křesťanství

Únor 8, 2014
by

křesťanství

komentářů 25 leave one →
  1. Kimikiki permalink
    Květen 26, 2014 03:17

    Katolíci, ani Křesťané jako obecně, „nezdědili“ agresivitu po Římanech. Ti byli v otázkách náboženství velice tolerantní. Uctívali kromě svých bohů například i keltské, egyptské nebo mezopotámské. Jediní, kdo v Římě dělali v této oblasti trable, byli Křesťané – na rozdíl od všech ostatních tvrdili, že jen oni mají pravého a jediného boha a nebyli ochotni dělat kompromisy. Náboženská agresivita jde ruku v ruce s jedním bohem.

    Navíc…Křesťanství bylo vždy politický nástroj. Císař ho prohlásil za státní náboženství, protože doufal, že sjednotí rozpadající se Řím…Podle hesla jeden bůh, jeden stát, jeden vládce. Vše, co je použito jako politický nástroj se stane agresivním. Nesejde na tom, jak mírumilovná či vznešená byla původní myšlenka.

    K úpadku pohanství…Musím podotknout, že pohanská náboženství nebyla opuštěna protože by upadla, ale proto, že nebyl-li jste v raném středověku Křesťan nic jste v politice neznamenal. Neustále vás ponižovali, vaše poddané mohli chytat a prodávat jako otroky atd…Aby vás kdokoli bral vážně museli jste mít smlouvy s Bizancí (jediným stabilním státním celkem té doby)…Bizanc byla křesťanský stát…Nejednalo se o žádný úpadek, ale o politickou situaci.

    Křesťanství není něco nového, revolučního…jen mělo kliku a bylo agresivnější.Navíc…Pan Platón by k tomu všemu mohl dodat něco o autorských právech. Mám dojem že vyjádření „Křesťanství jsou jen poznámky k Platónovi“, nebo tak nějak, je dost známé.

  2. Květen 24, 2014 20:34

    runner: Zajímavý, že na větu, která popisuje FAKT – Ježíše přibili na kříž – , věřící reagují odříkáváním článků VÍRY – sestoupil, přijal, zaplatil, spasil atd. :-) Vždyť nebýt toho přibití na kříž či zrazení Jidášem, žádnou spásu nemáte… Je to humor, Ježíše na ten kříž konec konců nepřibil můj bůh, byť má kladivo :-)

  3. Květen 24, 2014 20:28

    satanovy spařený koule: dobrý, konečně pořádnej koment :-)

  4. satanovy spařený koule permalink
    Květen 24, 2014 16:32

    Proč Bůh nemá titul PhD?
    1.. Má jenom jednu známou publikaci.
    2.. Ta je v hebrejštině.
    3.. Nejsou v ní odkazy na další prameny.
    4.. Nebyla publikována ve známém vědeckém časopise.
    5.. Mnozí pochybují o tom, že ji napsal osobně.
    6.. Je nutno přiznat, že je známá po celém světě – ale co dělal potom?
    7.. Jeho schopnost týmové práce je velmi omezená.
    8.. Ostatním vědcům se nepodařilo zopakovat jeho experimenty.
    9.. Nepožádal etickou komisi o souhlas s experimentováním na lidech.
    10.. Když se mu jeden pokus nevydařil, pokusil se zahladit stopy utopením pokusných objektů.
    11.. Jedince, kteří se nechovali podle očekávání, vyřadil z pokusného souboru.
    12.. Nechodil do přednášek – jenom vzkázal studentům, co si mají prostudovat.
    13.. Nechal za sebe učit svého syna.
    14.. První dva studenty vyhodil, protože se naučili něco navíc.
    15.. I když má jen 10 požadavků, většina studentů v praktickém testu propadne.
    16.. Konzultace poskytuje jen velmi zřídka, a to ještě na vrcholku hory.

  5. runner permalink
    Květen 24, 2014 12:20

    Můj Bůh pro moji záchranu sestoupil za mnou na zem, přijal lidské tělo, žil životem člověka aby se mi přiblížil a prožil se mnou veškeré moje pocity, zklamání, námahu, bolesti i radosti, prošel kvůli mě ponížením, mučením a smrtí. Zaplatil za mě cenu, kterou bych jinak musel platit já, vyrovnal můj dluh Spravedlnosti za mě, protože já sám bych ho nikdy splatit nedokázal. Když odcházel, slíbil mi, že na mě počká a jednou za ním můžu přijít a být s Ním. Udělal tvůj bůh alespoň něco z toho pro tebe?

Zanechat Odpověď

