Skip to content

Od evoluce k revoluci

Únor 12, 2013
by

Evolucionisté tvrdí, že jsme dnes mnohem chytřejší než v minulosti díky fantastické evoluci (teorii, stále postrádající vazbu k tomu, aby se vůbec blížila vědě) a křesťané se samozřejmě přidávají k jejich chóru, načrtávajíce obraz našich předkřesťanských předků jakožto špinavých primitivních, neinteligentních a v podstatě bezcenných divochů, podobných spíše opicím než člověku.

Pokud se podíváte do minulosti, vynoří se z temna “vědy” a židovských náboženství jiný obraz. Zde je několik příkladů:

– Skaldi a bardi si dokázali zapamatovat dlouhé texty (jako je celá Edda!) po jednom poslechu.

– Římské mosty vybudované před více než 2.000 lety dosud stojí a používají se (na rozdíl od moderních betonových postavených v 50. letech minulého století).

– Egyptské pyramidy byly postaveny (etnickými Evropany [jak prokázaly DNA testy]) za pomocí metod, které moderní člověk ani není schopen pochopit.

– Za posledních 2.500 let nebylo ve filosofii řečeno nic rozumného, co by již neřekli starověcí řečtí filosofové.

– Jeskynní malby staré desítky tisíc let jsou mnohem lepší než např. předrenesanční středověké umění křesťanů.

Pokud jde o fyzické výkony, není situace jiná.

– Vědci za použití zkamenělých otisků chodidel spočítali, že běžný, průměrný člověk doby kamenné dokázal bežet rychlostí 37 km/h bosky po jemném písku, ve srovnání se světovým rekordem moderního člověka čítajícím 42 km/h ve sportovních arénách s moderní běžeckou obuví. Předpokládají, že kdyby měl člověk doby kamenné  k běhu podobné podmínky, byl by schopen běžet rychlostí  45 km/h. A rád bych zdůraznil, že by se jednalo o běžného průměrného člověka doby kamenné.

– Římští legionáři podnikali pochody na vzdálenost 60 km/den a nesli s sebou výstroj čítající více než polovinu jejich tělesné váhy.

– Athény mohly zaměstnávat 30.000 veslařů, kteří všichni překonávali výkony moderních šampionů ve veslování.

– Běžný, průměrný člověk doby kamenné dokázal hodit oštěpem z tvrdého dřeva do vzdálenosti 110 metrů a víc, ve srovnání se světovým rekordem, čínícím 98,48 metrů a dosaženým moderním oštěpem (!).

Ve srovnání se starověkým člověkem je ten moderní jen ubohým tvorem, slabým tělesně i duševně. Má to čtyři hlavní důvody:

1. Křížení evropských druhů vedla k dramatickému úpadku lidské kvality.

2. Zemědělství zničilo náš zdravý životní styl lovců-sběračů.

3. Židovská náboženství v nás 2.000 let pěstují bezúčelné podlidi.

4. Technologie v kombinaci s židovským světonázorem zapříčiňuje další a neméně dramatický úpadek lidské kvality tím, že umožňuje téměř každému jednotlivci, přežít dětství, a také tím, že život činí ještě nezdravějším.

Lpíme na technologii, ať se nám to líbí či ne, ale to neznamená, že musíme pokračovat v tomto negativním trendu. Můžeme tento trend změnit zavržením celého židovského náboženského nesmyslu, ukončením snah nalézt snadná řešení pro vše “vyčerpávající”, zajištěním plození více inteligentnějších dětí než neinteligentních dětí v Evropě, používáním našich těl tak, jak by používána být měla,  znovuzavedením odlišných a jasně definovaných společenských tříd (pro zajištění toho, že žádná “odkalovací voda” se nevmísí do krve elity), pěstováním našeho smyslu pro čest, odměňováním očividně nejlepších mezi námi, sterilizováním očividně nejhorších mezi námi, pěstováním síly, pýchy a odvahy a tím, že se začneme více dívat na hvězdnatou oblohu…

Moderní Evropan je zlomený tvor. Pojďme to napravit.

15.500 let stará jeskynní malba (Altamira, Španělsko).

altamira_bison

Křesťanské umění staré 800 let. V tomto případě jsem byl laskavý, existuje mnohem horší křestanské umění než tohle.

unknown-italian-master-late-12th-century-i-crucifix-with-the-stories-of-the-passion-detail

Varg Vikernes

14. ledna 2013

přeloženo z: www.thuleanperspective.com

Reklamy
komentářů 19 leave one →
  1. josef permalink
    Leden 26, 2015 20:56

    samozrejme, ze filosofie poslednich x stoleti prinesla hodne noveho a rozumneho.

  2. Wolf permalink
    Únor 18, 2013 19:09

    B.S.: Samozřejmě, řekne, že to nemyslel vážně a nikdo se tím už nebude zabývat.Jen se nám vysmívají do ksichtu.
    Evropa bude teprve sklízet plody své tolerance vůči netolerantním. Odmítá se zde paušální pohled na muslimy jakožto nositele genocidních myšlenek, protože VŠICHNI takoví přece nejsou. Nicméně z důvodů sebeobrany a ochrany Evropanů by se právě měl zaujmout postoj takový, že někteří muslimové tyto nebezpečné ideje zastávají a právě proto by sem neměli mít přístup ŽÁDNÍ. Problém s muslimy totiž neexistuje tam, kde žádní nejsou.
    Mimochodem, u Arabů se netoleruje ani propagace jiné víry, viz případ z nedávné doby z přece již „osvobozené“ Libye: http://czech.ruvr.ru/2013_02_17/V-Libyi-byli-zadrzeni-ctyri-krestansti-misionari/
    Přístup evropských vlád k neevropanům obecně náš světadíl prostě pohřbívá.

  3. B.S. permalink
    Únor 18, 2013 12:23

    http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/293537-pobirejte-davky-na-dzihad-ovladneme-evropu-radil-britskym-muslimum-kazatel.html

    Když ho reportéři konfrontovali s jeho výroky o pobírání dávek, řekl, že žertoval.

    Naivně doufám, že si s pánem taky někdo pořádně zažertuje…

  4. Č.S. permalink
    Únor 16, 2013 21:40

    Tahle tupá degenerativní doba se zničí sama… už se sama ničí, nejde donekonečna přehlížet zásadní problémy společnosti bez nutných následků. Z mého pohledu jediný reálný scénář budoucnosti jsou jako lavina se šířící občanské války.

    Většina rozumně uvažujících lidí dávno chápe co všechno je vlastně špatně. A těch věci je opravdu hodně, počínaje duševní prázdnotou a naprostou nespokojeností, nedůvěrou v rádoby elity.Totální degenerací lidské přirozenosti………….

    Ale neexistuje reálná naše alternativa. Současný největší problém. Souhlasím s názory, které zde léta zaznívají a někdy je dokonce i tlumočím dále, přispěly k mému formování i ujasnění určitých hodnot.
    Kritika společnosti a lidstva je prospěšná věc, ale chce to více tvořit než bořit… v myšlenkách.

    Je třeba položit určitý základ, tak jako se povedlo v Itálii třeba Casa Pound přátelé….

  5. Wolf permalink
    Únor 16, 2013 17:18

    Psychoanalyza: Naprosto souhlasím, že se nelze vracet zpět. Autor článku jen porovnává člověka minulosti a současnosti a snaží se z toho vyvodit určité závěry… Ne však, že je správná cesta se vracet na stromy, to ani nikde netvrdí. Na svých stránkách vztah k technologiím popisuje takto:
    „I am not against modern technology, I know we need it, even to satisfy us on a metaphysical level, but naturally I am against the common use of this technology when it in fact sabotages our efforts to reach enlightenment. “

    Domnívám se, že v minulosti se můžeme velice dobře inspirovat, např. duchovně. Opět to však musí reflektovat současného člověka , nemělo by se jednat o tupé napodobování života předků. To je však už na samostatný článek.

  6. Únor 16, 2013 16:31

    Problém je, že my se prostě nemůžeme vrátit zpátky na stromy, do jeskyní nebo k přírodě a to právě proto, že už máme ten danajskej dar v podobě technologií a jsme tím nezvratně ovlivnění. Tohle už z vlastního vědomí nevymažeme a bude to naše vnímání ovlivňovat do konce našich životů. Jasně, že na jednu stranu platí víceméně to, co je popsaný v článku, že ty technologie jsou nějakým způsobem v podstatě i krokem vzad do temnoty, ale na stranu druhou technologie dali světu věci jako je například Internet, pomocí kterýho píšeš tenhle blog a komunikuješ s lidma, který žijou někde úplně jinde, než ve tvojí vesnici (ve tvým kmeni/tlupě).

    Co je každopádně podstatný je, že i ta zmrvenost lidstva skrz ty technologie JE ve výsledku tou evolucí. Tohle, kde jsme teď, je fáze evoluce s kterou se musíme nějak vypořádat ať se nám to líbí nebo ne. Neboli musíme chtě nechtě hrát s tím, co máme v ruce a už NELZE jít zpátky! Pokud se budeš snažit vrátit se v čase, nestane se nic jinýho, než to, že prostě budeš zapomenut a evoluce a spolu s ní i celý lidstvo a technologickej pokrok projdou nevšímavě kolem tebe. A ty to samozřejmě víš, proto taky nejseš zalezlej v žádný jeskyni, ale vysedáváš na netu. Kdybys skutečně souhlasil s tím, co je napsaný v tom textu výše, tak tvůj blog neexistuje.

    Lidi měli ve starejch civilizacích skutečně zřejmě nějakým způsobem blíže k realitě. Dnešní společenská konzumně individualistická mašinérie podporovaná právě těma technologiema (v čele s masovými médii) nás opravdu odtrhává od toho reálna. Ale reálno už dávno není to, co bývalo před tisíci lety. Důvodem, proč jsou například náboženství v totální krizi (kde je dneska křesťanství?) je to, že ty starý myšlenky a způsoby v dnešním moderním světě už jednoduše nefungujou. Nelze vzít tisíc let starou filozofii a beze zbytku se jí snažit aplikovat v dnešním světě. Jednoduše to nebude fungovat a skončí to v nějaký šílený perverzi (viz různý moderní self-help hnutí od GTD a timemanagementu přes pick-up až po moderní „západní buddhismus“).

    Musíme hledat něco dalšího. Něco, co bude fungovat dnes, teď a tady, v týhle době. Něco moderního, co reflektuje, že žijeme ve světě plným informačních technologií. O tomhle je evoluce, hledat novou cestu z novýho srabu. Ne vracet se tisíce let zpátky k něčemu, co už je dneska zkrátka a prostě nepoužitelný.

  7. Andreos permalink
    Únor 15, 2013 15:29

    Docela dobrý postřeh týkající se na první pohled paradoxního principu. Vlohy pro vysokou inteligenci a další kvality vznikají pod evolučním tlakem tvrdého necivilizovaného prostředí. Populace s vysokou inteligencí pak vytvářejí díky svým vlohám vyspělé civlizace, které však vytvářejí tak komfortní prostředí, že v něm již k přežití tyto kvality nejsou tak potřeba, což vede k zhoršování genofondu dané civilizované populace a nakonec k jejímu úpadku.
    Tedy vysoké genetické kvality skrze vyspělé civilizace, které vytvářejí, nakonec ničí sebe samy. Každá vyspělá civilizace s s sebou nese tento sebezničující potenciál.
    Jediná cesta k prolomení tohoto začarovaného cyklu vzestupu a úpadku civilizací je eugenika.

  8. Wolf permalink
    Únor 13, 2013 21:38

    B.S.: Abychom tedy byli korektní – ne politicky :o) – tak ty nemoci neuvádí v článku Vikernes, ale já v komentáři, kde cituju údaje z knihy jiných autorů o evoluci, takže beri-beri zrovna není propaganda Vikernesova… Jemu konkrétně na přechodu k zemědělství spíš asi vadí to, že umožnilo rození přežití většího množství potomků méně kvalitních a zdravých, než tomu bylo v případě jejich předků s odlišným stylem života. Samozřejmě nemůžeme vědět, jak by se vyvíjela civilizace, kdyby k tomuto přechodu nedošlo.
    S přínosem technologií umožňující odklonění asteroidů souhlasím, sice se bez nich lidstvo dosud úspěšně obešlo a ve zdraví přežilo, ale vždy tu zároveň visí hrozba, že tyto mocné technologie se jednou stanou právě nástrojem zhouby lidí. Však už nyní slouží k naší „ochraně“, tedy sledování toho, co a kde děláme. Je to pořád o tom, co civilizací získáváme a co ztrácíme. A dovedu si představit, že někteří lidé by byli raději, kdyby mohli mít vlastní děti, než aby existovaly technologie, které možná nikdy ani nebudou potřeba, aby vychýlily dráhu nějakého asteroidu.
    S těmi bělochy máš smutnou pravdu. Aspoň se však zbabělosti a ztráty sebeúcty můžeme vyvarovat jako jednotlivci a dávat příklad ostatním. O moc víc toho dělat ani nemůžeme.

  9. B.S. permalink
    Únor 13, 2013 20:46

    K beri beri – jak sám říkáš, taková je jeho propaganda. Mě to s tím beri beri příjde jako účelová propaganda, více méně. Pokud ranní zemědělci používali otroky nebo něco na ten způsob, kteří dostávali minimum k přežití, tak byl výskyt této nemoci u jisté části populace zákonitým jevem.
    Jinak byli kromaňonci potažmo neandrtálci chytřejší a kreativnější než my? Měli větší mozky a jako lovci – sběrači víc volného času na rozvoj a seberealizaci ducha než máme my? Možná. Lovci a sběrači jiné rasové provenience inteligencí zrovna neoplývají ale to může být podmíněno jejich rasovou indispozicí.
    O tom že současný člověk tělesně chátrá není sporu ale na druhou stranu má potenciál uhájit život na této planetě díky ovládnutí technologie, čehož předmostím byla mj.reorientace na zemědělství. Mám na mysli sílící tecnologický potenciál k obhajobě života na tomto světě před asteroidy – dinosauři by mohli vyprávět.
    Nesporným a největším problémem je současná zblbělost a ztráta sebeúcty bělocha – je to on, kdo svou kreativitou a inteligencí vydláždil cestu k přežití člověka na tomto světě tváří v tvář nevlídným kosmickým silám.

  10. Wolf permalink
    Únor 13, 2013 11:38

    B.S.: Přečti si prosím znovu můj komentář, na který reaguješ.

    Píšu tam snad, že B1 je protein? Tvrdím, že raní zemědělci trpěli nedostatkem proteinů a uvádím v závorce další nemoci vč. Beri –Beri, u níž jasně zmiňuji příčinu v nedostatku vitamínu B1. Tím vším raní zemědělci trpěli právě proto, že skladba jejich stravy postrádala složky, které se vyskytovaly u lovců-sběračů. Trpěli tedy ranní zemědělci Beri-Beri? Dle výzkumů ano. Viz již zmíněný odkaz na KNIHU autorů, kteří navíc za informace v ni ručí svým jménem, na rozdíl např. od WIKI sesmolené dohromady anonymní masou.

    Jistě, přechod k zemědělství znamenal populační explozi (tj. větší nárůst kvantity lidí, oproti jejich kvalitě, je to jednoznačně pozitivní?). Přineslo to i vyloženě negativa, která jsem zmiňoval, vyžádalo si to prostě svou daň. Stejně jako naše dnešní civilizace, která nás zpohodlňuje a v podstatě celkově chátráme právě díky jejím výdobytkům. Ti z nás, co se lépe učili (záměrně nepíšu ti inteligentnější!), tráví většinu dne sezením (pro tělo nejnepřirozenější poloze) v kanceláři nebo autě a většina svorně večer doma před televizí nebo PC. Trpíme CIVILIZAČNÍMI (jak příznačný název) chorobami, které v takové míře předkové neznali. Jak roste podíl chemických látek v naší stravě, oděvech, kosmetice a vůbec všude kolem nás, tak se zároveň snižuje mužská i ženská plodnost.

    Toto je daň, kterou platíme dnešní civilizaci my teď. Jsme zde tedy schopni polemizovat s autorem článku, zda je dnešní člověk skutečně evolučně vyspělejší než člověk v minulosti? Co si tedy konkrétně o tomto myslíte?

  11. Wolf permalink
    Únor 13, 2013 11:28

    Honzig78: Přečti si prosím znovu můj komentář, na který reaguješ.

    1) Napsal jsem jasně, že jde o autorovu (tj. Vikernesovu) reakci na podobnou výtku k paměti dnešního člověka, která se objevila na jeho stránkách, a kterou zprostředkovávám. Netvrdím to tedy já. Dále, nejednalo se o SOUČASNÉHO norského spisovatele, ale žijícího před několika sty lety (a few hundred years ago). Vikernes v celém článku dává do kontrastu schopnosti člověka současnosti a minulosti.

    2) Opět, nesrovnávám to já, ale autor článku. Srovnávat středověké stavby s pravěkou malbou je porovnání značně nevyrovnané, to snad cítíš sám. Středověcí umělci měli samozřejmě nepoměrně nesrovnatelně lepší nástroje k malbě než člověk pravěký, přesto lze i mezi pravěkými nalézt takové skvosty. Liší se však pouze dostupnými prostředky, nebo byl člověk v pravěku umělecky na výší více, než si skutečně myslíme? Vikernes samozřejmě zcela záměrně srovnává špičku pravěkého umění s pozdějším již povedeným méně a mohl použít i horší příklady. Taková je prostě jeho propaganda :o)

  12. B.S. permalink
    Únor 13, 2013 02:29

    Beri-beri vzniká při nedostatku thiaminu (vitaminu B1). Ten se vyskytuje přirozeně v nerafinovaných obilninách a v čerstvých potravinách, zejména v celozrnném pečivu, čerstvém masu, luštěninách, zelenině, ovoci, mléku apod. Nemoc beri-beri je častá u lidí, z jejichž výživy jsou uvedené potraviny vyloučeny, například při hladomoru.
    Může se vyskytovat i u lidí, jejichž strava sestává hlavně z loupané bílé rýže, která má velmi nízký obsah thiaminu; na thiamin bohatá slupka byla odstraněna. WIKI.

    – Beri beri není kauzalně podvázaná nedostatkem proteinů.

    Zemědělství umožnilo civilizaci, která s sebou přinesla války, hladomory, tyranii a otroctví. To je dějinný fakt… – Zemědělství umožnilo především populační explozi – expanzi indoevropské rasy, která se díky osvojení této dovednosti stala mocnou procivilizačně orientovanou entitou. Nebýt zemědělství nebyli bychom tím čím jsme dnes – potenciál tu stále je – pokud nejsme defétistické, neuroticko alibisticky kňourající živé mrtvoly, stěžující na zlovolné škůdce.

  13. Únor 13, 2013 00:55

    Wolfe:
    1) Tvrdíš, že nějakej SOUČASNEJ historik z Norska dokázal zopakovat znění knih z vatikánský knihovny po jednom přečtení, a tím chceš dokázat, že dřívější lidé měli lepší paměť? Když to dokázal on, tak by to přece dokázala i spousta dalších lidí, ne? Čím to dokazuje degeneraci dnešních lidí oproti dřívějšku?

    2) Stále trvám na tom, že předrenesanční křesťani postavili Karlův most, Týnský chrám a tisíce gotických kostelů, hradů i městských domů včetně výzdoby, která mnohonásobně předčí jakoukoli pravěkou jeskynní kresbu. Porovnáváš nepovedenou středověkou malbu s absolutní špičkou pravěkého umění. To je asi jako kdybych srovnával fresky v chrámu sv. Petra a Pavla ve Vatikáně se školníma výkresama z 2. třídy základní školy v Kotěhůlkách a udělal z toho závěr, že výtvarný umění v 21. století stálo za prd :)

  14. Wolf permalink
    Únor 12, 2013 23:16

    B.S.: A co se zkusit na tu „argumentační křeč“ podívat detailněji?
    Civilizace obecně umožňuje plodit více potomků a více se jich dožívá dospělosti, než to umožňují životní podmínky vyžadující silnější jedince. To je i smysl civilizace. Raná civilizace je prvním krokem k masové produkci, včetně masové produkce lidí na úkor jejich kvality. Zemědělství umožnilo civilizaci, která s sebou přinesla války, hladomory, tyranii a otroctví. To je dějinný fakt.
    Než k tomuto „pokroku“ ale došlo, lidstvo si přechod k zemědělství muselo pěkně vyžrat a alespoň v počátcích to znamenal spíše krok zpět.
    Zájemci můžou mrknout na tuto knihu (The 10,000 Year Explosion):
    http://books.google.cz/books?id=IaflsA4MyFQC&printsec=frontcover&dq=The+10,000+Year+Explosion&hl=cs&sa=X&ei=dakaUeHvNeHj4QTS1oCgCg&ved=0CDAQ6AEwAA

    Tam se píše, co konkrétně znamenala pro člověka změna životního stylu z lovců-sběračů na zemědělce. Mj. snížení jeho průměrné výšky kvůli podvýživě, nemoci, které lovci s dostatečným přísunem proteinů neznali (beri-beri z nedostatku vitamínu B1, pellagra, kurděje, křivice) a nárůst dětské úmrtnosti. Taková civilizace tedy najednou umožnila život většímu počtu, byť podvyživených lidí, kteří již nepotřebovali být silní jako polonomádští lovci-sběrači či pastevci. V tomto smyslu byl původní styl života skutečně zdravější.

    Každopádně, ona zmínka o zemědělství v článku je jen jedna věta a autor chtěl říci něco víc. Buď tedy chápeme myšlenku celého článku, s níž třeba není nutno souhlasit, nebo jen hloupě vytrhujeme věty.

  15. B.S. permalink
    Únor 12, 2013 22:06

    Zemědělství zničilo náš zdravý životní styl lovců-sběračů… Tak to je teda perla, Varg je zase argumentačně dost v křeči. To jako jím opěvovaní antičtí veslaři žili jen z lovu a sběru ? Stejně tak Egypťané, žili jen z lovu a sběru a to je učinilo tak významnou a silnou civilizací?

  16. berešit bara elohim permalink
    Únor 12, 2013 21:08

    Nepřipadá vám ubohé takhle hodnotit umění? Křesťanské umění té doby mělo jiné priority. Kladl se v něm důraz na gesta a výrazy. To nemůžete srovnávat. Zemědělství umožnilo postupnou společenskou dělbu práce, přestože zpočátku bylo náročnější než lov. Společenská dělba práce je užitečná k tomu, že ne všichni se musí zabývat zemědělstvím, popřípadě lovem a mohou se věnovat mimojiné také těm věcem, které lid posunují dále.Tleskám Honzigovi78. Ať vás provází El Šadaj.

  17. Wolf permalink
    Únor 12, 2013 20:04

    honzig78 : níže zprostředkovávám reakci autora k podobné výtce ohledně paměti (1) a umění (2):

    1.
    Man could do this even a few hundred years ago. Peter Andres Munch, a Norwegian historian, e. g. was allowed to read books in the Vatican library, but he was not allowed to take notes, so he simply read a book, went back out and wrote down the book on paper himself. They claim he did it word for word.
    The oral tradition was very strong in Europe.

    2.
    See the pictures I added in the post itself. The cave painting has movement and life. The Christian medieval art is like the art of a 7-year-old child.

    A za mě aspoň info k těm „otrokům“, co tě tak pobavili a prý veslovali v Aténách:
    „Triéry byly dlouhé kolem pětatřiceti metrů a jejich paluba měla šířku pět metrů. Veslaři v nich seděli těsně nahlučení ve třech řadách nad sebou. V Aténách se neopírali do vesel otroci, ale svobodní muži. Skuteční profesionálové, kteří dlouho a tvrdě trénovali a dostávali slušnou mzdu. Ke špičkovým výkonům je nemotivovaly jen peníze. V námořních bitvách bojovali jako svobodní občané i za sebe, své rodiny a své město. Zdatnost a mistrovské ovládání lodí prokázali například v roce 480 př.n.l., kdy 150 aténských triér rozprášilo flotilu perského krále Xerxa u ostrova Salamis.“
    zdroj (mimochodem dochází ohledně fyzické zdatnosti v minulosti k podobným závěrům jako Varg): http://www.osel.cz/index.php?clanek=2481&akce=show2&dev=1

    Lépe si napřed něco přečíst, než zbrkle komentovat.

  18. Únor 12, 2013 19:21

    Nesmysl od začátku do konce:

    Co si zapamatovali skaldi a bardi a po kolikátém poslechu se nedá nijak prokázat.

    Je v podstatě jedno, jakou metodou postavili Egypťani pyramidy, protože moderní lidé by to dokázali také, i když třeba jinak. Žádná intelektuální nadřazenost Egypťanů z toho nevyplývá.

    Většina římských staveb samozřejmě do dneška nevydržela, použitelné jsou z nich ty, které se udržovaly.

    Jeskynní umění opravdu není lepší než např. výzdoba Svatováclavské kaple. Jeskynní lidé by mimo jiné těžko dokázali postavit chrám sv. Víta, Karlův most nebo Karlštejn.

    Zdravý životní styl lovců a sběračů stále ještě existuje v odlehlých částech Asie, Afriky a Jižní Ameriky. Lidé, kteří tak žijí, nejsou ve srovnání s ostatními zdravější,blahobytnější, ani nežijí déle.

    Obzvlášť mě rozesmálo, jak Athény zaměstnávaly super veslaře, překonávající dnešní profesionální sportovce. Jednak dnes neexistují závody galeon s desítkami veslařů poháněných bičem, aby se to dalo porovnat, a jednak šlo samozřejmě o otroky.

  19. Ondra Adámek permalink
    Únor 12, 2013 19:14

    No, tak napůl … taky vnímám dnešní společnost a civilizaci jako značně zdegenerovanou … a obracet se ke starým civilizacím a přehodnocovat dnešní zavádějící pohled na ně je určitě dobrý nápad … některá vypsaná fakta dávají zajímavý podklad k úvahám … a k náboženství a technologii dokážu být stejně nesmlouvavý, jako autor … ale označit jako jednoho z hlavních viníků úpadku zemědělství, no nevim … a eugenické úvahy o selekci a společenských třídách a elitě v závěru … nu, za ty by měl dostat autor jednu pořádnou do koulí … nebo by ho spíše měli vyselektovat do hodně podřadné třídy … takže tak napůl …

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s

%d bloggers like this: