Skip to content

Nacionalismus, národní socialismus a nacismus

Prosinec 30, 2011
by

Nacionalismus (vlastenectví) staví na vědomí příslušnosti k jednomu konkrétnímu národu. Dle mého přesvědčení se nejedná o žádný světonázor či ideologii. Nacionálně může smýšlet pravicový i levicový  demokrat a dokonce i komunista. (Bohužel v posledních letech mi připadá, že komunisté jednají nacionálněji, než všechny ostatní parlamentní strany). Troufám si tedy říci, že nacionalismus je spíše srdeční záležitost a chceme-li z něho vytvořit životaschopný světonázor, musíme přidat něco navíc. V podstatě se nám nabízejí jen dvě věci, a to konzervativizmus či sociální cítění v rámci platných příslušníků národa. Konzervativní nacionalismus vzhledem k silnému postavení rádoby pravice nemá v našich podmínkách příliš mnoho šancí, nanejvýše se z něho může stát nějaký přívěšek k ODS či TOP 09. O tomto nás přesvědčuje i marná snaha bývalé Národní strany a dalších o prorazení do vyšší politiky.

Zbývá nám tedy nacionalismus se sociálním cítěním v rámci národa a zde se dostáváme do problému kvůli historickým souvislostem. Nacionální (národní) socialismus je totiž automaticky spojován s Německem a tomuto nesmyslnému spojení se těžko brání. Je to stejné, jako bychom komunismus stoprocentně přiřazovali k Rusku. Nacionální socialismus je ideologie, již lze aplikovat na všechny národy a to i neárijské. Dokonce i v Slovníku cizích slov z roku 1981, tedy vydaném komunisty, rozlišují mezi nacionálním socialismem a nacismem. Nacismus je zde označen jako specificky německý nacionální socialismus.

Nacismus samozřejmě pro jeho šovinistický pangermánský názor musíme rozhodně odmítnout. A je jen škoda, že se v naši zemi stále najde mnoho lidí, kteří zřejmě neví o co jde, a proto stále vyznávají tuto mrtvou větev. Hitler ideologii nacionálního socialismu nevytvořil, on byl pouze mluvčím a demagogem její specifické německé verze, již díky svým velkým přesvědčovacím schopnostem uvedl do praxe.

Od konce druhé světové války uplynula dlouhá doba, a proto nelze slepě setrvávat na překonaných myšlenkách. Musíme se přizpůsobit dnešní době a z minulosti převzít pouze to dobré a ostatní zavrhnout či nedávat veřejně najevo. Jednotlivé formy nacionalismu musí překonat rozpory a spolupracovat spolu, vždyť jsme na jedné lodi, už jenom proto, že naši nepřátele, mezi jednotlivými směry stejně nerozlišují.

PS. Za Rakouska-Uherska a První republiky u nás existovala strana Česká strana národně sociální (později Československá strana národně socialistická). Myšlenky Klofáče, jejího zakladatele, vzhledem k době kdy vznikaly, jsou přijatelné a jeví se jako rozumné. Bohužel za První republiky se z ní pod předsednictvím zrádného Beneše stávala strana stále více „státotvorná“, tedy národu neprospěšná. Za komunistů tato strana přežívala pod názvem změněným na Československou strana socialistickou. Po sametové frašce se po různých peripetiích navrátila k původnímu pojmenování a dle mého měla potenciál prorazit do parlamentu a setrvat zde déle než jen do roku 1996. Bohužel ve vedení strany zůstali staré kádry jenž místo hledění do budoucnosti , pouze  nostalgicky vzpomínali na zlaté dobré časy (místo národního a sociálního odkazu, trvali na Benešovsko-liberálních dogmatech). Není se tedy čemu divit, že strana upadla postupně do zapomnění, v němž přetrvává i dnes.

Reklamy
komentářů 26 leave one →
  1. Miloš permalink
    Leden 23, 2012 01:03

    Svantovít: já s tebou nesouhlasím, myslím si že je třeba mít oficiální církev. Vás pohanů je podle sčítání lidu přes 800 a mnoho dalších lidí jsou jistě sympatizanti, kteří se k tomu veřejně nehlásí. Podle zákona o církvích je na založení církve třeba 300 lidí, tak proč si jí nezaložíte? Já bych vás také z politických důvodů podporoval i když nejsem věřící. Teprve potom by vás lidé začali brát vážně, takle jsou pohané jen okruh lidí, kteří navštěvují stejné internetové stránky a souhlasí s tím co se na nich píše, ale ne náboženská víra

  2. Swantoviet permalink
    Leden 22, 2012 22:08

    DonDžon: právě tento neukotvený stav mi bytostně vyhovuje. Já už nechci, aby mi zakuklenec v rochetě říkal, že bílá lihová fixa, kteru demonstrativně drží v ruce, je dle kánonu černý uhel, trestal mě za vlastní individuální spirituální život a já mu za tuto „péči“ měl odvádět výpalné ve výši 10%.

  3. Myslič permalink
    Leden 22, 2012 21:34

    DonDžon (čili hradní věž): Nepochopil jsi vůbec nic. Je to, jako házet prli sviním.

  4. Rowan Morrison permalink
    Leden 22, 2012 19:34

    DonDžon:
    „Zdejší pohanství není nic“

    Záleží na tom, co znamená slovo „zdejší“. Pokud máte na mysli bratrstvi.net, tak bych rozhodně nebyl takto pesimistický. Na těchto stránkách vycházejí velmi kvalitní články, za které jsem vděčný. Navíc nezapomínejte-ona změna formy nebo přizpůsobování (o kterém psal Guénon) není v dnešní době nic jednoduchého a rychlého, začínáme téměř od piky.

  5. Rowan Morrison permalink
    Leden 22, 2012 19:21

    HNP: I když jste, jinými slovy, zopakoval to, co jste již jednou napsal, mě byste zatím nepřesvědčil. To není odsudek, jen popis momentálního stavu. Přál bych Vám, abyste tu svojí cestu našli. Pokud ze svého politického přesvědčení uděláte plnohodnotný světonázor, s vlastními vědomostmi, s vlastním uměním, s vlastním duchovním životem atd., pak z něho může něco kloudného vyrůst. Nepodceňujte duchovní oblast, každý člověk nějakou má a je to právě ona, která má v drtivé většině případů řídící roli.
    Kdysi existovali také národní socialisté, ale ti svou bitvu prohráli. Mimo jiné proto, že neměli uvnitř svých vlastních srdcí jednoznačně rozhodnuto, zda se mají vrátit k původnímu duchovnu své rasy a nebo mají zůstat v lůně židokřesťanské civilizace, jakkoliv zdegenerované, materializované a pokrokářské. Prostě v tom měli hokej. Dokonce i jejich vůdce měl plnou hubu židokřesťanské „Prozřetelnosti“, aniž by chápal její původní význam. Ale co….čo bolo, to bolo, Vy určitě stejnou chybu neuděláte. :-)

    Co se týče toho, proč sem chodím-inu, národní jsem, ale až někde na 2.-3.místě v mém žebříčku hodnot. Socialista nejsem, alespoň ne v dnešním smyslu, to mi smrdí demokracií. A nevěřte tomu, že všichni zde diskutující mají stejný duchovní zdroj, nenechte se mýlit. Sem chodí i lidé, které nezajímá nic jiného než stranická politika (tj. jejich vlastní kariéra) nebo to, jestli by se zde nedala sehnat nějaká dušička pro žida Jehovu.

  6. DonDžon permalink
    Leden 22, 2012 19:03

    Souhlasím s Rowan Morrison. Zdejší pohanství není nic. Žádný duchovní zdroj to není, nanejvýš tak nějaký pobláznění spiritualismus á la věštění z karet, ale spíše jen pokrytectví. Neinstitucionalizované náboženství v ryzí podstatě by dokázal praktikovat jen génius a ten tady zcela jistě není.
    „Pohanství“ je jen název pro soubor nějakých naprosto individuálních názorů toho kterého „věřícího“. Stejně tak by se to mohlo nazývat cokoliv -ismus.
    A že jde o hodnoty opět úpadkové (neustálé přemílání stejných sraček s vírou, že JÁ budu ten kdo to jako jediný chápe a kdo to jako první udělá dobře) nemá snad ani cenu psát.

    Někdo rozumí a někde nechce vidět tak nevidí…

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s

%d bloggers like this: