Skip to content

Král krys

Prosinec 18, 2011
by

krysyKdyby nám pošla jen tak obyčejná krysa, média pouze trochu zatruchlí. V případě skonu krysího krále však nastává fanatická mediální smršť. Každá krysa musí ihned přispěchat se svou troškou smutku. Čím větší krysa, tím je vzlykání halasnější a okázalejší. Drobné krysy se pak připojí a doufají, že budou viděny v tom davu truchlících. Každá krysa si chce zasloužit co nejlepší místečko na smetišti, v které se naše republika pod ideovým praporem s vyobrazením krysího krále proměnila.

Dovolím si tvrdit, že se na nás opravdu snese dlouhodobá a okázalá  mediální smršť. Po mnoho dnů budeme ze všech směrů zavaleni oslavnými nekrology. Budeme slýchávat o celosvětovém významu krysího krále, který kdysi vládl na našem malém smetišti. Budeme svědky všudypřítomného demonstrativního truchlení, plačky všech odstínů budou mít žně. Vyslechneme si žvásty, jak se hroutí jedna dějinná epocha, jak svět přichází o jednu z největších krys v historii. Možná i na to svatořečení dojde, je přeci třeba vytvořit modlu pro bezduché krysy na nižších patrech smetiště. Dovedu si odhadnout, že to dosáhne větší absurdity, než truchlení za předchozího režimu potkanů.

Ano, krysí král již neměl žádnou přímou moc a pro svou sešlost už příliš svými jedovatými zuby nerafal. Stal se však symbolem špíny a hnilobného rozkladu, který bují na tom našem smetišti. Jeho jménem bude dále pokračovat rozkladný proces, pokud nevyženeme krysy ze své země a skládku opět neproměníme v krásnou zem. Chce to rychlou deratizaci, než nás další krysí králové zničí.

Reklamy
komentářů 58 leave one →
  1. Vladislav permalink
    Prosinec 24, 2011 07:52

    Budoucnost – a možná už relativně blízká – ukáže, kdo byl skutečně Václav Havel, jaká byla jeho opravdová role, jaký svět a hodnoty skutečně pomáhal vytvářet.
    Ovčímu stádu, které stejně tak naříkalo při pohřbu Gottwalda nebo požadovalo „spravedlivý trest“ pro lidi typu Milady Horákové, to zatím nedocvakává.
    Celá ta pohřební maškaráda byla skvěle zrežírovaná médii, resp. těmi, kdo je vlastní a kdo potřebují jistý konkrétní, co na tom že pravdě vzdálený, Havlův obraz.
    Na tom všem mě štve právě toto – ne, jaký Havel skutečně byl, ne, že pisálci hrají horlivě hru „čí chleba jíš, toho píseň zpívej“, ale že náš národ dosud tvoří z nemalé části téměř stejní bioroboti, jako ti, co kdysi tleskali na Staroměstském náměstí Gottwaldovi.
    Máme přesně takové vedení, jaké si zasloužíme.

  2. Swantowiet permalink
    Prosinec 24, 2011 00:05

    Otázkou je, kdo stránky mladých soudrůhů zablokoval, zda silové složky státu nebo hacker stojící mimo něj. Pokud to druhé, a hacker by byl nadrůměrně šikovný, soudruhům by nepomohl ani americký hosting.

  3. Prosinec 23, 2011 23:43

    Dobrý den , to znamená , že kdyby měli ty své stránky ti komsomolci „http://www.komsomol.cz “ uložené na webovém serveru jinde , např. v Americe, tak by jim je české orgány státní moci nemohly zablokovat , musily by nejvýš poslat žádost do cizí země tomu majiteli či správci – poskytovateli prostoru pro ten web a , jelikož snad platí územní princip pro vymáhání poslušnosti , by se nemusil s nimi nejprve vybavovat . Pak by jim zbývalo se nejvýše obrátit asi na úřad místně příslušného šerifa a ten by posoudil , zda se jedná o trestný čin dle místních zákonů , něco jako urážka majestátu V.H. , s kterou by asi nepochodili .

  4. Swantowiet permalink
    Prosinec 21, 2011 19:15

    Poslední cesta občana Václava Havla na Hrad – lidé s vícečetnou poruchou osobnosti se hromadně rekvalifikují na profesionální plačky, zřejmě inspirace z Číny a KLDR. :-D

  5. Gebirgsjäger permalink
    Prosinec 21, 2011 19:06

    Tak to vypadá, že si mladí komunisté svou upřímností vykoledovali zablokování svých stránek http://www.komsomol.cz . Ať žije demokracie a svoboda slova!

  6. Prosinec 21, 2011 01:34

    http://www.blisty.cz/

    BL mají asi nejlepší zhodnocení současný hysterie..

    „… otevřu televizi – Havel, otevřu rádio – Havel, otevřu Seznam.cz – Havel, otevřu Britské listy – Havel… Bojím se otevřít si pivo..“

    „..Dotaz redakce BL: Bude se toto neskutečné totalitní divadlo dělat také Václavu Klausovi?..“

    :-))

  7. Ron permalink
    Prosinec 21, 2011 00:30

    Ináč si zoberme, že pri tom, čo sa súčastne deje, keď sme to prežili a vieme o čo ide, vieme si domyslieť, že čo a ako. A sú „slobodné“ masovokomunikačné média a je aj net. A stav je taký ako je (aj my budeme mať štátny smútok ).
    Zoberme si stredovek, keď nič z toho nebolo. Pri ( krutej ) moci bola cirkev, ktorá mala na všetko len jeden názor ( hlásaný z kazateľnice ) podporený mocou. A tento názor bol nie 20, 50 či 100 rokov, ale vyše 1.000 rokov pomoci tvrdého násilia a represií presadzovaný. A oni mali vzdelanosť a písali ( si po svojom ) dejiny.
    A teraz niektorí sú schopní na základe takto spísaných dejín tvrdiť, že to je tá „pravá“ pravda o ktorej sú tu schopní sa prieť do krvi. Dobro, kultúra atď. bola cirkev a Pohania boli len tie zvery pomaly divo žijúce na stromoch, bez akéhokoľvek vzťahu k prírode, bez zákonov ľudského spolužitia ( desatora ) a takto by som mohol pokračovať.

  8. Shaman permalink
    Prosinec 20, 2011 23:13

    Co si jen o nás naši potomci pomyslí, když budou srovnávat Havlovou zrádcovskou činnost s titulkama dnešních novin :-(

  9. Miloš permalink
    Prosinec 20, 2011 22:37

    Už je to fakt nechutný s tím Havlem. Novináři se vyžívají v nekrofilních orgiích, na prvních stránkách novin není nic jiného (a to ve všech i v novinách Sport) a dokonce chtějí po něm pojmenovávat ulice, náměstí i letiště. Ať už jdou s Havlem do prdele.

  10. Lukáš permalink
    Prosinec 20, 2011 18:14

    Fidel prý prohlásil, že mají nejvzdělanější prostitutky na světě (čímž dal najevo, že to je jediné uplatnění, které pro vysokoškoláky mají).

  11. Prosinec 20, 2011 16:52

    Aztli:

    Je vidět, že o zrádci se dá mluvit i s jistou noblesou a bez nadávání :-) Musím se přiznat, že já bych to takhle pěkně nedokázal. No, někdy je prostě lepší, říct místo „ho….no“, radši „nikoliv“! :-)

    Miloš:

    Severní Korea je přesně ten šmejdskej bolš’ánskej krvavej experiment, kterej se nepoved. A tenhle se nepoved ze všech rudejch pokusů nejvíc! Kubánci by měli být Fidelovi vděční, že to takhle nezprasil (alesponˇ tam nechcípaj hlady)…

  12. Prosinec 20, 2011 06:03

    Dobrý den , dočetl jsem se , že V.H. měl prý nezaměnitelný smysl pro humor . V této souvislosti si vzpomínám , že v seriálu MASH figuroval jakýsi bombarďák Charlie , ale nikoliv řečený humanitární , takže opravdu , nezaměnitelný . V.H. to dovedl do naprosté absurdity , jak plánované masové vraždění nazvat lidským alias humanitárním . Ale kupodivu kritizoval Rusy , že když sestřelili letadlo KAL (číslo již nevím) v 80. letech , tak Rusové uvedli , že „JEN zastavili let letadla“ a V.H. to pohoršeně kritizoval , že to bylo od nich cynické vyjádření (jako by policajt JEN zastavil auto na vozovce) . Já osobně nevidím žádný rozdíl , mezi „jen zastavením“ letadla ve vzduchu , což má za následek vraždu několika set lidí a bombardováním , řečeným humanitárním s počtem zavražděných o mnoho větším . Bohužel mi z toho vychází , že to z pojmy pravda a láska bylo u něj „gumové“ . Tudíž mi vychází , že si jej nemohu vážit , jelikož účelově tyto pojmy užíval a provozoval tzv. diferencované rozhořčování . Jak cestující v jihokorejském letadle , tak obyvatelé Srbska byli jen rukojmími zbraní , tam protiletadlových , tu „humanitárních“ F14-F18 . Na adresu humanitárně bombardujících letadel však nepronesl nic , co onehdy na adresu ruských protivzdušných zbraní .To , co nyní vypuklo , bych nenazval pohřební liturgie, ale docela obyčejné pohřební orgie .(nemohu si nevzpomenout , když mi bylo asi 7 let, na dobrodružství Toma Sawyera a Huckleberye Finna od M. Twaina , kde T.S. rád používal cizí slova a pro pobavení je komolil (liturgie vysloveno T. Sawyerem = orgie) , různí podivní lidé , kteří mu sami nemohli nedávno přijít na jméno , se předhání , jak jej více tzv. uctít a šplhnout si , docela podobé , jako pompézní pohřby sovětských státníků svého času .

  13. Lukáš permalink
    Prosinec 20, 2011 01:16

    Budeš se divit, ale i do S. Korei se jezdí na „dovolenou“. O tom, co je to za zemi svědčí i ta dovolená. Ač jsem ji nepodnikl, tak se prý jezdí jen na určitá místa, místní mají jakýkoliv styk s cizinci zapovězený. Je to hodně divná země.

    Já myslím, že pro horní vrstvu (co posílá své děti studovat na západ) tam dostatek jídla bude. Co se týká toho, jestli je to tam tak špatné – je už to přes 2 roky, co jsem se s nimi setkal. Vím, že řekl, že ano – ale nezapomněl opomenout, že to souvisí s tím embargem. Ostatně, když byl ještě SSSR, tak se měli lépe (a v době rozdělení Korei se měla ta severní chvíli lépe, než ta jižní). Tihle kluci když se napili, tak ti do očí řekli, že komunismus nemusí (ale kupodivu ani kapitalismus).

    Co se týká Solženicyna, tak to je člověk, který se hodně vyřádil na kritice Židů (ač s jistým korektním nádech, ovšem fakta nelze opomíjet). Mám dojem, že i Duke čerpá z jeho Soustroví gulag – fotky vedoucích gulagu – Židů.

  14. Miloš permalink
    Prosinec 20, 2011 01:10

    Na novinkách asi zaspal cenzor a nezmanipuloval diskuzi. Příjemně mě překvapilo jaký názor vyhrál diskuzi a jaký má nejvíce nesouhlasných hlasů:

    Jan Sítek, Hlohovec

    Pondělí, 19.prosince 2011, 17:22:36 | Souhlasím | Nesouhlasím | +3919

    Nic proti Havlovi nemám, nejsem komunista, Sametovou revoluci jsem také glorifikoval. Přesto mě vadí, jak jsou o jeho smrti neustále plné noviny a mluví se o něm jako o největším hrdinovi, jakého kdy Český stát měl.
    Proč? Jednoduše proto, že:
    Havel nebyl hrdina, ale archetyp českého hippies, který chlastal první ligu.
    Havel nebyl revolucionář, revoluci začali úplně jiní lidé. On jen využil své známosti a na vlně popularity se dostal až do prezidentského křesla. Demonstrace začaly 17. listopadu, on vystoupil na balkoně až 21.
    Byl to kamarád Landovského, který je ho…vado nejvyššího kalibru – viz jeho incident s PČR.
    Společně s částí bandy ze 77čky utrácel významné částky ze zahraniční pomoci českému samizdatu za alkohol – existuje mnoho důkazů, přiznávají to i někteří členové charty 77.
    Alkoholikem byl ještě v době svého prezidentování.
    Podrazil mnoho členů 77čky, svých kamarádů. Zatímco on se hřál na výsluní, ti skuteční hrdinové upadli v zapomnění (snad nemusím jmenovat!!!!) – začal se chovat jako šlechtic.
    Podváděl Olgu Havlovou s Dášou Veškrnovou – měsíc po její smrti s ní začal oficiálně randit.
    Zatímco jiní političtí vězni v kriminále dřeli hubou zem, Havel si odseděl pět poklidných let v relativně slušném prostředí a to navzdory tomu, že proti režimu vystupoval velmi ostře. Co za tím stálo?
    Viděl svět černobíle – USA = dobro, SSSR = zlo. Opravdu věříte tomu, že to tak je?
    Vymyslel pojem „humanitární bombardování“ – podpořil bombardování národa, který nám v roce 39 jako jediný přislíbil vojenskou pomoc v případě, že se postavíme Hitlerovi. Kdo na tohle může mít žaludek?!
    Tvářil se jako humanista (jak může humanista mluvit o „humanitárním bombardování? Co to k…va je?!!), přitom byl členem Římského klubu, který propaguje těžkou redukci populace. To nejde moc dohromady, co?
    A tak dále….
    Ano, ať odpočívá v pokoji. Ale přestaňte ho, laskavě, stavět vedle Masaryka. Protože tomu nesahal ani po kotníky!

    Názor s nejvíce nesouhlasnými hlasy (1445)

    Pavel Dospěl, Žďár nad Sázavou

    Pondělí, 19.prosince 2011, 17:26:47 | Souhlasím | Nesouhlasím | -1445

    Pro Ty, kteří nechápu proč tolik dní smutku – je to proto, že zemřel někdo, kdo něco dokázal a pro náš národ něco znamenal. Za to, že po vás pes neštěkne, nemůžete vinit a házet špínu na nikoho jiného.

  15. Miloš permalink
    Prosinec 20, 2011 00:54

    Rowan Morison: Myslím že korejská ideologie čučche nebo jak se to jmenuje se od komunismu dost výrazně liší, sice vychází z komunismu ale vyznačuje se nacionalismem, militarismem a úsilí o naprostou ekonomickou soběstačnost. Komunisté u nás naproti tomu hlásali proletářský internacionalismus, ekonomickou spolupráci v rámci RVHP a alespoň oficiálně byli proti válce a tvrdili že bojují za světový mír.

    Lukáš: já prostě médiím nevěřím. O tom co se děje v ČR sice lžou, ale nemohou lhát úplně ve všem, protože lidé si mohou ověřit že nemají pravdu, o tom co se děje v Evropě lžou ještě více, ale také to má své meze (kdyby tvrdili že např. v Maďarsku lidé nemají co jíst tak by řada lidí na dovolené zjistila že to není pravda a řekli by to i dalším). Ale do KLDR se na dovolenou nejezdí, kromě novinářů tam žádní Češi nejezdí takže o KLDR a podobných zemích mohou napsat naprosto cokoliv, aniž by si to člověk mohl ověřit. Proto bych nevěřil ani těm emigrantům o kterých píšeš. Média si rozhovory s nimi mohla vymyslet nebo jim zaplatit, aby říkali to co chtějí slyšet, něco jako byl Solženicin, tomu taky moc nevěřím, za jeho knihy zřejmě dostával peníze od ministerstva zahraničí USA.
    To že jsi mluvil se severokorejskými studenty mě dost překvapilo, zdá se tedy že máš informace z první ruky. O tom že v KLDR je totalitní režim není pochyb, ale zajímalo by mě jaká je tam životní úroveň. Ptal si se jich na to, jestli opravdu nemají co jíst nebo jestli je tam jídla dostatek? A proč tak milují Kim čong ila, jestli se mají tak špatně jak nám média tvrdí?

    Já jsem to myslel tak, že politik kterého židé nenávidí musí být dobrý politik.

  16. Lukáš permalink
    Prosinec 20, 2011 00:14

    Miloš: vždy jde o to, čí smrt oslavuješ – jestli je to Kadáfí, Usáma s fousama, o kterých proběhlo týdenní školení skrze TV, tak je vše košer. Potíž nastává i v tom, když napíšeš to, co jsem napsal já – tak to berou jako oslavování něčí smrti! Tomu jsem se chtěl záměrně vyhnout. Jak jsem se snažil naznačit v diskusi na fb – je jedno, zda gaunera (čímž Havel byl!) označíme za gaunera v den jeho narozek, v den smrti nebo v den výročí smrti. Jelikož gaunerem byl.

    Co se týká severokorejského režimu – to jsi mě rozesmál :-D. Ano, můžu brát ten systém jako protiamerický, protiizraelský, ale tím končí pozitiva. Existuje hromada rozhovorů s lidmi z této země, co uprchli z jejich koncentráků do Číny a byli totálně zbídačení. Ten systém je tam nefunkční – ano, jak říkají komunisté – je to dáno izolací, neboť západ vyhlásil embargo a Čína je kapitalistická, tak je nebude dotovat (přesto obchod probíhá, ale ve velmi malém měřítku). Ale ať jsou příčiny jakékoliv, tak následek je takový, že nefunkční systém, aby vůbec fungoval, je nahrazen zcela brutální tyranií. Myslím, že existují i satelitní snímky, které dokládají fakt, že byli vytěženy poslední lesy, takže tam už mnoho neroste. O tendenci tamějších vojáků emigrovat jsou též zprávy – to už je co říci, když nemají ani na to živit armádu (armáda měla povětšinou výhody v diktaturách). Pár emigrantů ze Severní Koree žije na západě, takže bych řekl, že i ti mohou dosvědčit, že je tam obrovská negramotnost. To bude asi stěžejní problém při následném přechodu k liberalismu, zvláště při sjednocení obou Koreí. Na severu nejsou zvyklí na měnu, neumí číst, psát. Krom toho dlouhodobou izolací došlo k tomu, že původně společný jazyk i písmo se změnilo na tolik, že se skoro nedorozumí (jih přejal mnohé z angličtiny a tuším, že i písmo je trochu jiné). Kdyby dnes došlo ke spojení, tak se ze Severokorejců stanou lidé na ulici. Tak to je. Setkal jsem se se dvěma studenty ze S. Korei a ptal jsem se jednoho z nich, zda je pravda, že je sem posílajístudovat vždy ve dvou (a všude se musí držet spolu!), aby jeden z nich donášel na toho druhého – potvrdil mi to. Též mi potvrdil, že jakákoliv politická aktivita proti tamějšímu režimu by stála život jejich rodiče. Zaujal mě přesto jejich nacionalismus. A především připomínka toho Severokorejce k tomu druhému, o němž tvrdil, že má rysy spíše jako Mongol (měl kulatější obličej, byl tmavší a neměl tak vystouplé lícní kosti). Trochu se mi jevilo, že k tomu druhému má averzi :-D. Rozhodně si myslím, že žádný zdraví člověk (to Miloši neber jako útok) nemůže vyjádřit podporu tamějšímu režimu. Jak si myslím, že Evropa jde do sraček, tak tam už ve sračkách jsou. A o likvidaci elity komunistickými režimy jsem už psal.

    Jasně, že si nedělám iluze o tom, že média přehání, ale většině věcí o tomto státu věřím. Věřím i tomu, že jsou chováni k naprosté poslušnosti. A věřím i tomu, že ten pláč, který je zachycený na videu je naprosto upřímný, o to je to smutnější.

    Alespoň se shodneme v tom, že byl Havel horší než Čong Kill, neboť škodil u Nás.

  17. Rowan Morrison permalink
    Prosinec 19, 2011 23:54

    Docela by mě zajímalo, jak to v KLDR funguje po duchovní stránce. Vůdci jsou tam dědiční, smutek se prý drží po konfuciánském způsobu, jsou za každou cenu soběstační… Možná je komunistická jenom maska a duch může být odjinud.

  18. Swantowiet permalink
    Prosinec 19, 2011 23:45

    Miloši, výraz „musíme“ bych nahradil výrazem „můžeme“. Jinak vcelku zajimavý příspěvek.

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s

%d bloggers like this: