Skip to content

Příběh ze života, aneb svoboda pro všechny, ale pro vás vlastně ne

Listopad 9, 2011

Zdravím všechny čtenáře. Rád bych se na pár řádcích pokusil sepsat krátký příběh ze života, který opravdu krásně vystihuje pokrytectví dnešní doby.

Brno, 7. Listopad, 14:00. Jako každé pondělí po skončení přednášek zamířím rovnou do své oblíbené restaurace Vegalite. Podnik se nachází v centru města a je specifický svým zaměřením na vegetariánskou a veganskou stravu, avšak nejen tím, už při vstupu vás hned napadne, že se zde nejedná pouze o bezmasou krmi.  Nálepky všemožných „svobodných“ hnutí, zelené listy trávy a různé plakáty punkových kapel prozrazuji o podniku již něco více. Avšak nic co brát v potaz říkám si, přeci jen, jdu se sem najíst a ne dělat politickou agitaci. Po vstupu se odehrávalo vše, jako vždy. Odložím si, sednu si, objednám a ve volné chvíli si odskočím. Najednou pozoruji, že mě při mé cestě probodávají cizí oči od vedlejšího stolu. Po návratu ke stolu se pozorovatelně změnilo i chování obsluhy- k horšímu. Přemýšlím, kde přesně jsem porušil ona uznávaná pravidla etikety, nicméně jasné odpovědi se mi nedostalo až do chvíle odchodu. Procházeje kolem stolu, u kterého jsem předtím sklidil tolik ošklivých pohledů, náhle slyším skřípavý zvuk židle a rychlé kroky. Od stolu zvedá neznámý mladý muž a oslovuje mne slovy:

„Hej, kořeňu!“, otočím se „sem už nikdy v tričku Burzum nechoď, nebo ti vyrazím zuby“, zeptal jsem: „co máš za problém?“ odpověď přišla v mžiku, a tak nějak jsem (při pohledu na jeho zevnějšek) už její obsah tušil. „Tak chceš ty zuby vyrazit rovnou, řekl jsem ti, že s tím náckem už sem nikdy nechoď“. Dále následovalo pár mouder o nacismu, rozbíjení obličeje a jiné svobodomyslné promluvy do duše.

Tak to tedy vidíte, pokrytectví se vyhýbá málokomu a i za obrázek na tričku už vás dnes můžou lidé napadat.  Avšak aby nebylo jen negativních věcí v mém skromném vyprávění, bylo by dobré zmínit se o nějakém přínosu pro mě. Tak tedy jsem rád, že jsem se stal asi prvním dlouhovlasým vegetariánským náckem! :-) SH vám všem!! (smažený hermelín).

komentářů 45 leave one →
  1. melmoth permalink
    Prosinec 2, 2011 11:54

    Fr.Řeka:
    A tento web Vám má co nabídnout?!
    Absurdní.
    Nějak nechápu – kdo má tedy právo být vegetarián, vegan, respektive si občas takovou stravou propestřit jídelníček ? Je to vázáno na motivy, nápisy na tričku, na celkový styl oblečení, na poslouchanou hudbu ? Čím se asi smí stravovat třeba ten kdo oblibuje Von Thronstahl ? Za rajtky by mi byla taktéž rozbita ústa – levicovými humanisty a pacifisty. „Zbožňuji“ lidskou stupiditu.

  2. host permalink
    Listopad 21, 2011 16:57

    heh, nene nejsi ani první ani poslední „vege-nazi“ na tehle planete, jinak chod na vege radeji k hinduistum… tem nedostatek masa nevyvolava chut rozbijet nekomu drzku.

  3. Listopad 20, 2011 10:28

    Fr. Řeka:
    To byste se divil, co Vám „podniky pro plešky“ můžou nabídnout. Třeba výbornou držkovou.

  4. Fr. Řeka permalink
    Listopad 20, 2011 07:42

    No, to se toho stalo :-D Kdybych zašel do hospody Parlament v Ostravě – Porubě, tak by mi rozbili hubu rovnou, ani bych nemusel nic říkat nebo nosit nějaké nápisy. Mám totiž na hlavě vlasy. Jenomže do těchhle podniků pro plešky nemám proč chodit, nemají mi co nabídnout. A vůbec, přijde mi divné, že posluchač Burzum (nebo jen nositel trička propagující tuto hudbu, kdo ví) chodí na obět k vegetariánům.

  5. Swantowiet permalink
    Listopad 19, 2011 23:07

    Uchopím to a jdu do toho. Pokud to neni eufemismus, tak máš koherentní recht čéče :D

Zanechat Odpověď

